ناسا ماهواره‌ای به اندازه یک اتوبوس را گم کرد!

با گذشت بیش از ۱۲ ساعت از سقوط ماهواره UARS در جو زمین، مقامات ناسا با برگزاری کنفرانسی مطبوعاتی در ساختمان مرکزی این سازمان، اعلام کردند از زمان و مکان دقیق سقوط این ماهواره خبر ندارند!

به گزارش اسپیس‌فلایت‌ناو، در این کنفرانس از نقشه ارسالی مرکز فعالیت‌های مشترک فضایی وزارت دفاع ایالات متحده رونمایی شد که مدار این ماهواره را در آخرین دور گردش به دور زمین (۳:۲۳ تا ۵:۰۹ روز ۲۴ سپتامبر به وقت جهانی / ۶:۵۳ تا ۸:۳۹ روز شنبه ۲ مهر به وقت استاندارد ایران) نشان می‌دهد. دایره مشخص‌شده در غرب ایالات متحده که در ۳۱درجه شمالی و ۱۴۱ درجه غربی واقع شده، مختصات جایی را نشان می‌دهد که ماهواره UARS وارد جو زمین شده است.


مسیر ماهواره از اقیانوس آرام، کانادا، اقیانوس اطلس، قاره آفریقا و اقیانوس هند می‌گذرد و بقایای ماهواره بالقوه در محدوده‌ای به طول ۸۰۰ کیلومتر در هر جایی از این مسیر پراکنده شده است.

نیک جانسون، دانشمند ارشد برنامه زباله‌های مداری ناسا در کنفرانس مطبوعاتی گفت ناسا هیچ گزارش و تصویر معتبری از محل فرود بقایای این ماهواره دریافت نکرده و تلویحا شایعات منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی و حتی فیلم‌های منتشرشده از حرکت اجسام درخشان (بقایای احتمالی این ماهواره) در غرب کانادا را رد کرد.

وی هم‌چنین گفت به‌نظر می‌رسد این ماهواره حوالی ساعت ۴:۰۰ به وقت جهانی (۷:۳۰ به وقت مرکزی ایران) وارد جو شده و پیش‌از رسیدن به سواحل آمریکای شمالی در آب‌های اقیانوس آرام سقوط کرده است.

منبع: www.porz.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.