ورود Windows8 سازگار با NFC به بازار خواهد آمد

windows 8، رایانه‌های شخصی، لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های دارای Windows8 را قادر به پشتیبانی از ریدرهای (RFID (NFC می‌سازد.

فروشندگان تکنولوژی ارتباطات میدانی نزدیک در حال حاضر خود را برای ارائه راه حل‌هایی که با سیستم‌عامل جدید مایکروسافت (ویندوز۸ که در راه است) که شامل قابلیت NFC خواهد بود، هماهنگ می‌کنند.

به نقل از مجله RFID، براساس گفته‌های واحد تولیدی مایکروسافت و اظهارات ارائه شده در کنفرانس داخلی سازمانی شرکت که در تاریخ ۱۳ الی ۱۶ سپتامبر ۲۰۱۱ برگزار شد، اگر چه مایکروسافت همچنان در حال تعیین تاریخ برای انتشار این محصول خود می باشد، گزارش کرده است که سیستم جدید حاوی کارکرد NFC که “Tap To Share” (برای به اشترک‌گذاری ضربه بزن) نام دارد، است که windows8 رایانه‌های شخصی، لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های دارای Windows8 را قادر به پشتیبانی از ریدرهای (RFID (NFC می‌سازد.

در این راه، دنیای رایانه ای به تعدادی از گوشی‌های تلفن همراه که با NFC سازگاری دارند، اضافه خواهد شد.

توسط عملکرد ۱۳.۵۶ مگاهرتزی Readerها و Writerهای passive (منفعل) NFC، می‌توان تگ‌ها را بررسی کرده و اطلاعات آنها را دریافت کرد،همچنین ارسال داده‌ها را به‌صورت بی‌سیم در درون محدوده‌ای از آن تگ‌ها امکان‌پذیر می‌سازد.

هفته گذشته، مایکروسافت یک پیش‌نمایش توسعه‌یافته محصول ویندوز۸ را با نام محصول ۸۱۰۲، برای توسعه دهندگان نرم‌افزار و سخت‌افزار جهت دانلود و شروع به کار با آن منتشر کرد.

برنامه کاربردی Tap To Share شامل نرم‌افزار و درایور نصب شده برای امکان‌پذیر شدن استفاده از Readerهای ‌NFC ساخته شده به منظور دریافت یا انتقال اطلاعات (از/به) دستگاه دیگر می‌باشد.

مانند یک تگ NFC، گوشی‌های یا کامپیوترهای دارای قابلیت NFC در حال اجرای Windows8 با استفاده از Windows7، در طرف دیگر، کاربر می‌تواند یک ریدر NFC‌ را به یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ متصل کرده اما نرم‌افزار افزوده شده و درایور برای دریافت و تفسیر داده‌های منتقل شده به آن Reader ضروری باشد که توسط تولیدکننده Reader یا یک شرکت سوم، عرضه می‌گردد.

در طی این کنفرانس، مایکروسافت نرم‌افزار کاربردی Tap To Share را با استفاده از تبلت‌های مجهز به NFC که با نسخه اولیه ویندوز۸ بارگذاری شده‌بودند، به نمایش گذاشت.

در واکنش به برنامه‌های سیستم‌عامل جدید مایکروسافت تولیدکننده تراشه‌های نیمه رسانا NXP کنترل‌کننده رادیویی (NFC (PN۵۴۴ خود را که با سیستم‌عامل جدید سازگار است را معرفی کرده‌است.
در واقع NXP تکنولوژی NFC را که در تبلت‌های مبتنی بر ویندوز۸ که در این کنفرانس توزیع شده بودند ارائه کرده است.

این تکنولوژی نه تنها کامپیوترها را قادر می‌سازد که تگ‌های RFID را بخوانند و رمزگذاری کنند بلکه عملکرد Pair To Pair و کارت شبیه‌سازی که با استانداردهای NFC که توسط انجمن NFC توسعه یافته را نیز پشتیبانی می‌کند.

هفته گذشته سازنده تگ‌های (UPM RFID) اعلام کرد که برای ارائه برچسب‌های NFC تیم متخصص فناوری حسگرهای بی‌سیم و ارائه دهنده راه‌حل‌های(WST) را تشکیل داده‌است.

طی این مشارکت UPM RFID)،WST) تگ‌های NFC و تجهیزاتش راکه در حال حاضر قرار است به ریدرهای NFC بسته توسعه نرم‌افزاری و خدمات سفارشی‌سازی از جمله چاپ و رمزگذاری اضافه شود، ارائه می‌کند.

اگرچه این مشارکت یک واکنش مستقیم به طرح‌های NFC ویندوز۸ و گفته‌های WST نیست اما موجب آسان‌تر پاسخ سریع شرکت به مشتریانی که در پی راه‌حل‌های ساخته‌شده برای دستگاه‌های ویندوز۸ هستند، می‌شود.

هم‌اکنون، فناوری‌های حسگر بی‌سیم نرم‌افزار کاربردی Go To Tags نام را برای کامپیوترهایی که با ویندوز۷ کار می‌کنند، ارائه کرده است و بدین‌وسیله کاربران را قادر می‌سازد تا با خواننده‌های NFC متصل به کامپیوتر خود به منظور خواندن و رمزگذاری تگ‌های NFC، ارتباط برقرار کنند.

علاوه براین، UPM، نمونه کارهای جدیدی از تگ‌های NFC از جمله UPM Circus, UPM Bulls Eye وUPM Minitrack را با استفاده از تراشه‌های NXP NTHG۲۰۳ تولید کرده است.

براساس گفته Lauren Degauque یک نماینده از بخش امنیتی میکروکنترلر، STMicroelectroni کار خود را با Microsoft در اویل سال جاری، برای توسعه تراشه‌ها و ارائه قابلیت Reader برای سیستم عامل ویندوز۸ شروع کرده‌است.
وی به عنوان یک حامی اولیه ویندوز۸ می‌گوید: «ما یک فرصت منحصربه‌فرد برای فعال کردن قابلیت نصب و اجرای سریع ویژگی‌های NFC در رایانه‌های شخصی و تبلت‌های مبتنی بر ویندوز۸ داریم.»

به گفته Craig Tadlock مدیر عامل شرکت فن‌آوری‌های حسگر بی‌سیم، استفاده از NFC در دستگاه‌های شخصی، که هم‌اکنون شامل تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌‌ها و همچنین تلفن‌های همراه می‌شود فروشگاه‌ها را قادر می‌سازد تا محصولاتشان را به اینترنت پیوند دهند.
برای مثال می شود مشتریان را قادر به مشاهده اطلاعات بیشتر در مورد محصولات نمود.

با استفاده از دستگاه‌های مجهز به NFC برای دسترسی به آن اطلاعات می‌توان از تگ‌های NFC‌ کارگذاری شده در قفسه محصولات بهره برد.

Todlockمی‌گوید این داده‌ها می‌تواند به طور معمول‌تری قابل دسترس برای خرید از خانه، بر روی اینترنت ارائه شود، که کسب‌وکار خوبی برای فروشگاه‌ها می‌باشد.

او تاکید کرد زمانی که مصرف کنندگان تمایل بیشتری به خرید یک محصول بعد از دیدن اطلاعات مربوط به آن در یک فروشگاه دارند ( به جای رفتن به خانه و انجام تحقیقات و خرید آنلاین آن محصول)، در نظر گرفتن این که چگونه تمام دستگاه‌های ما قادر به برقراری ارتباط با یکدیگر و اشتراک‌گذاری اطلاعات توسط یک لمس ساده می‌باشند، هیجان‌انگیز است.

مصرف‌کنندگان می‌توانند همان تجربه NFCمحور را در بسیاری از دیگر سیستم‌عامل‌ها نیز داشته‌باشند.

منبع : www.porz.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.